(Charada és un programa del grup Panorames de cinema)

divendres, 30 de gener del 2009

Avui al VIDEOCLUB d'Isra

Algo pasa con Mary, dels germans Farrelly (1998)



Recordo perfectament quan vaig veure aquest film a l'estrena. No em podia creure que els Farrelly poguessin trencar en bocins tot lo políticament correcte i deixar-ho anar sense cap problema. No em podia creure una genialitat d'aquesta magnitud, un film tan divertit que encara no conec ningú a qui després de veure-la no digui que s'ho ha passat bé.
Mai ha existit, des del meu punt de vista una comèdia tan perfecta com aquesta. Es tracta d'una comèdia amb un humor corrossiu, gruixut i infantil, amb un humor tan universal com irreverent, amb un guió encertadíssim, amb frases que s'han grabat a l'inconscient col·lectiu de la meva generació -em sé pràcticament de memòria totes-. El film que ens va descobrir al magnífic Ben Stiller és una meravella, una d'aquelles pel·lícules que sense saber com passen el filtre de la comercialitat més genuïna i tot i així triomfen al món sencer. No us la podeu perdre. A més la banda sonora original és excepcional. Com a mostra aquest Build me up Buttercup de The foundations.
Ah i no us perdeu la memorable interpretació de Matt Dillon.